ازدواج بین همکاران

ازدواج بین همکاران

با توجه اینکه این روزها اکثر دخترخانمها شاغل هستند، احتمال اینکه دختران و پسران درمحیط کار با هم آشنا شده و ازدواج کنند زیاد است. با توجه به اینکه در حال حاضر بیشتر ساعات عمر افراد در محل کار سپری میشود، ایجاد علاقه و ازدواج بین همکاران، امری غیرقابل اجتناب است. ضمنا محل کار محیطی است که اکثریت افرد بهترین رفتارها را از خود نشان میدهند، ظاهری آراسته و مرتب دارند و هوش و ذکاوت آنها نمایان میشود!
همین جاست که باید در امر ازدواج با همکارتان دقت بیشتری کنید چون ممکن است رفتار او در خارج از محیط کار به این ایدهآلی نباشد. نمیخواهیم شما را بترسانیم بلکه بهتر است تمامی عناصر ضروری برای شعلهور شدن علاقه و تمایل به ازدواج با همکارتان را بشناسید تا عاقلانهتر تصمیم بگیرید.
● جرقه اولیه
 در همان ابتدا دو تا همکار ممکن است نظرشان به هم جلب شود. این شرط لازم برای ازدواج است، اما کافی نیست و باید مسائلی را درنظر گرفته و به آن اهمیت دهید.
باید ببینید همکار آقا یا خانم شما که نیازهای شغلی شما را به خوبی پوشش داده و همکاری بسیار خوبی با شما دارد آیا در زمینه زندگی مشترک هم همین خصوصیات را دارد؟ توجه داشته باشید آنجا محیط کار است و هدف آن است که کار به بهترین نحو ممکن انجام شود.
اصل این است که وقتی زن ببیند یک مرد تمام نیازهای او را برطرف میکند و یک مرد متوجه شود هر آنچه را که یک زن طالب آن است دارد، ماده اولیه برای ازدواج و علاقه فراهم میشود.
اما این نیازها و دارندگیها باید در تمام ابعاد رعایت شود. اگر همکارتان به خوبی نیازهای شغلی شما را برطرف میکند خوب است ولی دلیل نمیشود نیازهای زندگی مشترک را هم به همین خوبی برآورده کند. پس تنها بر این اساس تصمیم نگیرید و این مسائل را در بیرون از محیط کار هم بررسی کنید.
معمولا آدمها نسبت به کسی تمایل به ازدواج پیدا میکنند که ازنظر بلوغ فکری و عمق افکار در سطح خودشان باشد. اگرچه این مسئله تا حد زیادی وابسته به سن است اما نمیتوان گفت تنها به سن مربوط است. طبیعی است احتمال اینکه همکاران در محیط کار ازنظر بلوغ فکری، سطح تفکر، عقاید و حتی سن به هم نزدیکتر باشند، بیشتر است.
این مسئله یک امتیاز مثبت برای همکارانی درنظر گرفته میشود که قصد ازدواج دارند. معمولا این افراد در زندگی مشترک هم نیازها و مشکلات یکدیگر را بیشتر درک کرده و با هم همکاری بهتری دارند.
وقتی ما به عقاید و ارزشهای طرف مقابل احترام میگذاریم، ماده محترقه لازم برای اشتعال عشق و علاقه فراهم میشود. در محیط کار این فرصت وجود دارد که در مورد ارزشهای طرف مقابل بیشتر بدانیم. حتی اگر در بسیاری موارد با او هم عقیده نباشیم اما فرصت و مجال کافی برای شناختن عقاید و ارزشهای مختلف بین ما وجود دارد و این یک فرصت مناسب برای شناخت بهتر طرف مقابل است. البته اگر تنها به عقاید و ارزشهای شغلی توجه نکرده و سایر مسائل را هم درنظر بگیریم.
● همکاران مراقب باشید!
 طبیعی است که در محیط کار، همکاران بیشتر همدیگر را میبینند و گاهی در کنار هم بودن در ساعات طولانی باعث ایجاد علاقه و عشق شدید میشود. این همان نقطه خطرناکی است که باید از آن پرهیز کنید. بهتر است مسئله را با هم مرور کنیم. اولا خانمها و آقایان باید در محیط کار کاملا جدی بوده و تمام سعی و تلاششان ارائه خدمات شغلی به بهترین نحو باشد. پس محیط کار برای لوس بازی و یا وقت تلف کردن نیست.
حالا در این بین دو نفر به هم علاقهمند میشوند. در این زمان اصلا نباید جو کاری مختل شود و جدیت افراد از بین برود. هیچکس نباید از این علاقه باخبر شود الا طرف مقابل و در زمان لازم. اگر غیر از این باشد رفتارهای ناشی از علاقه گل کرده عشقی، سطحی و احساسی شعلهور میشود.
ضمناهمکاران خیلی زود به این علاقه پی میبرند و ممکن است این مسئله در محیط کار بین همه پخش شود و اگر شما در نهایت برای ازدواج به توافق نرسید، جو ایجاد شده برایتان مشکل ساز میشود.
پس بهتر است در محیط کار، تمام فکر و ذکرتان کار و تولید بهینه باشد و در شرایطی که حس کردید میتوانید مسئله را با طرف مقابل در میان بگذارید از طریق خانوادهها اقدام کنید و تا مسئله قطعی نشده است از طرف مقابل خواهش کنید در محیط کار، هیچکس مطلع نشود. یادتان باشد افراد بدجنس و مشکلساز در همه جا حضور دارند.
● از همکاری تا همزیستی
 و اما اگر دو همکار در نهایت عقل و درایت و به دور از احساسات زودگذر با هم ازدواج کردند باید مسائلی را درنظر بگیرند. با توجه به اینکه این دو نفر از این پس کل شبانه روز را در کنار هم هستند، مسائلی مطرح میشود که قابل بحث است.
این حالت معایب و منافعی دارد. از فواید آن، این است که تنشهای فکری هر دو نفر مشابه است، شرایط روحی و فکری همدیگر را بهتر درک میکنند، همدردی و همدلی آنها بیشتر است، آدمهای اطرافشان مشترک است و در نتیجه صحبتها و روابط آنها با سایرین وجه اشتراک بیشتری دارد و میتوانند در صورت بروز مشکلات زندگی، یکدیگر را ازنظر شغلی پوشش دهند. اما عیب این ازدواجها آن است که ممکن است این با هم بودن بهصورت طولانی و دائم کمی خستهکننده باشد.
بهتر است در این شرایط با رعایت نکات زیر، همان علاقه و احترام اولیه را در روابط خود حفظ کرده و این عشق را تمام مدت شعلهور نگهدارید. بعد از ساعات کاری در مورد مسائل شغلی کمترصحبت کنید و در این زمینه محدودیتهایی را درنظر بگیرید. به همدیگر فرصت بدهید و به اموری که مورد علاقه فردی خودتان هست، بپردازید. سرگرمیها و علایق شخصی را فراموش نکرده و به آنها احترام بگذارید. اوقاتی را با خانواده و دوستانتان سپری کرده و به خرید یا سایر فعالیتها بپردازید. با زوجهایی رفت و آمد داشته باشید که همکارتان نیستند. سعی نکنید دوستان خانوادگی شما همه از همکارانتان باشند. هر سال یک برنامه مسافرتی داشته باشید و بهتر است همسفران شما همکارانتان نباشند.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد